قیمت اجزا دینام خودرو و خرید بهترین دینام موجود در بازار

راهنما 09125305299

اجزا دینام خودرو و سفارش دینام آلترناتو از معتبرترین مرجع خرید لوازم یدکی

+

تقسیم بندی انواع موتورها و دینام آلترناتور چیست ؟

تعویض سرسیلندر پژو 405

دینام آلترناتور تشکیل شده است از :

# قیمت درجه پمپ بنزین پراید # قیمت درجه پمپ بنزین پراید

  1. یک مجموعه سیم پیچ ثابت به نام استاتور
  2. یک رشته الکترومغناطیسی دوّار یا چرخشی به نام روتور
  3. یک حلقه لغزنده و مجموعه ذغال ها
  4. یک مجموعه یکسو کننده
  5. دوقاب التهابی
  6. و قسمت آخر یک فن خنک کننده

رگلاتور و یا تنظیم کننده ولتاژ

از قطعات کاربردی در دینام باعث میشود که ولتاژ باتری را کنترل میکند و شار یا شریان جریان را در مدار چرخشی روتور تغییر میدهد و در نتیجه قدرت میدان مغناطیسی دوّار را کنترل میکند ؛ این روند ولتاژ سیستم را در سطح ایمن و حفاظت شده ای نگه میدارد .

# لوازم یدکی فیدلیتی # لوازم یدکی فیدلیتی

دینام چیست؟؟

آیا برایتان سوال نشد که چرا به یکباره سراغ دینام آلترناتور رفتیم و به شناخت اجزای آن و اینکه اصلا دینام آلترناتور چیست و  تقسیم بندی انواع موتورها را بیان کنیم به این موضوع پرداختیم؟

# مانیتور کارپلی دار 206 # مانیتور کارپلی دار 206

بیشتر از آنکه بخواهیم آن را شرح داده خواستیم کالایی باکیفیت برای خودروی شما را بیان داشته باشیم و سپس به تعریف جزئی تر موضوع بپردازیم ما در صرف شناخت شما را از این موضوعات که به خودرو و تعمیرات آن و لوازام یدکی میباشد را محدود به سایتمان نخواهیم کرد بلکه کارشناسان مجربی را برایتان فراهم دیده ایم که شبانه روز میتوانید نیاز خودرا در خصوص موضوعات ذکر شده بیان کنید.

# قیمت درجه بنزین پراید انژکتوری # قیمت درجه بنزین پراید انژکتوری

و به مطلوب و جواب خود دست یابید و چه بسا خریدی مناسب و با کیفیت و بی دردسر را تجربه داشته باشید آن هم با یک تماس رایگان با کارشناسان متخصص و مجرب آی یدک، راه ارتباطی با ما شماره تماس 09129474073 میباشد این را همیشه برای ارتباط با ذخیره داشته باشید که ما را گم نکنید و هر لحظه بتوانید به ما دسترسی داشته باشید.

# قیمت درجه باک # قیمت درجه باک

اجزا دینام خودرو

دینام از مهمترین اعضای خانواده صنعت تولید برق یه حساب می آید دینام قادر است تا جریان متناوب یا AC رو با فرکانس مشخصی تولید کند به دینام ژنراتور همگام هم میگویند .

# درجه بنزین داخل باک پراید # درجه بنزین داخل باک پراید

جریان الکتریستیه در دینام توسط القای میدان مغناطیسی بوجود می آید برای ایجاد جریان الکتریسیته بایستی سیم پیج در درون میدان مغناطیسی بچرخد یا میدان مغناطیسی حول سیم پیچ به چرخش در بیاد ؛در دینام حالت دوم اتفاق می افتد .

# اجزا دینام خودرو # اجزا دینام خودرو

روتور و آرماتور دو بخش مهم یک دینام به حساب می آیند ؛ روتور عامل ایجاد میدان های مغناطیسی دوّاره و سیم پیچ های آرماتور ثابت خواهند بود.

میدان مغناطیسی دوّار روتور باعث القای جریان الکتریسیته در سیم پیچ های آرماتور میشه این نوع روتور استفاده شده با این تعریف که داشتیم روتور قطب نما محسوب میشود.

روتور قطب نما

برای درک بهتر این موضوع فرض کنید روتور تنها دارای چهار قطب باشه ،سیم پیچ های روتور توسط جریان DC تحریک خواهند شد و روتور توسط یک استارت اولیه به حرکت در خواهد آمد این کار باعث میشه که روتور باسرعت برابر با سرعت اولیه به چرخش در بیاید .

این میدان مغناطیسی دوّار ، حال با سیم پیچ های آرماتور که اطراف روتور قرار گرفته اند تداخل پیدا میکند ؛ این کار باعث تولید میدان الکترومغناطیسی متغیری در سیم پیچ ها میشه ؛برای این سیستم چهار قطبی زمانی که روتور نصف دور را طی میکند میدان مغناطیسی القایی یک دور کامل را طی خواهد کرد.

پس به سادگی این موضوع قابل درک خواهد بود که فرکانس میدان مغناطیسی القایی سرعت روتور و تعداد قطب ها توسط معادله f مساوی است با PN بر روی 120 در ارتباطند پس پر واضح است که فرکانس جریان القایی با سرعت دورانی مکانیکی دارای نسبت مستقیم هستند .

برای تولید یک جریان سه فاز به دو سیم پیچ دیگر در آرماتور احتیاج داریم که هر کدام دارای اختلافات 120 درجه ای با سیم پیچ اولیه هستند ؛ عموما انتهای این سه سیم به صورت ستاره ای متصل شدند و جریان سه فاز از انتهای دیگر این سیم پیچ ها بدست می آید.

باتوجه به این معادله که ذکر کردیم واضحه که برای تولید جریان الکتریسیته 60 هرتزی ، یک روتور چهار قطبی باید تحت یک آر پی ان مقابل به چرخش در بیاد این آر پی ان بسیار بالا باعث وارد شدن نیروی گریز از مرکز بسیار زیادی به قطب های روتور میشه و امکان خرابی مکانیکی دستگاه بالا میره ؛بنابراین روتور های قطب نمایی معمولا بین ده تا بیست قطب دارند که باعث کاهش آر پی ان لازم میشود.و یا این نوع از روتور ها تنها زمانی از اینکه استارت اولیه پایین باشند مورد استفاده قرار میگیرند.

هسته قطبها که معمولا برای انتقال مغناطیس به کار میروند بالایی ضخیمی از جنس استیل پوشانده شده؛ وجود این روکش عایقی باعث کاهش افت انرژی ایجاد شده توسط جریان ادی خواهد شد سیم پیچ یک آرماتور دوازده قطبی هسته استاتور برای بهبود خاصیت مغناطیسی بکار گرفته میشه.

جریان DC توسط یک جفت حلقه های لغزان روتور ذخیره خواهد شد ؛جریان DC یا از یک منبع خارجی تامین میشه و یا از یک ژنراتور DC کوچیک که به یک استارت اویلیه یکسانی وصل شده باشد به چنین ژنراتورهایی self excited گفته میشود.

باتغییر میزان بار الکتریکی ولتاژ خروجی ترمینال های ژنراتور هم متغیر خواهند بود ؛ مطلوبه که ولتاژ خروجی در یک محدوده مشخصی ثابت نگه داری بشه ؛یک رگولاتور اتوماتیک ولتاژ به این امر کمک خواهد کرد .

کنترل ولتاژ توسط کنترل کردن جریان میدان به راحتی انجام پذیره اگه ولتاژ خروجی ترمینال از محدوده خروجی مشخصی پایین تر باشد ای بی ار جریان میدان را افزایش میده که منجر به اقزایش قدرت میدان هم خواهد شد ؛ این کار منجر به افزایش ولتاژ در ترمینال میشه حال اگر ولتاژ ترمینال بالاتر از محدوده باشه ، عکس عمل ذکر شده بایستی انجام بشه.

امیدواریم توانسته باشیم شما را مقدمتا با اجزا و نحوه کار دینام آشنا کرده باشیم برای آشنایی بیشتر با این موضوعات و ثبت سفارش و خرید از مرجع معتبر لوازم یدکی در سراسر کشور با ما در آی یدک همراه باشید.